Social

De toekomst van social media


De toekomst van social media

Jij, ik en iedereen in de wereld hebben relatief goedkope, extreem krachtige mobiele telefoons in onze zakken. Wifi is nu overal, en 4G-netwerken zijn te vinden in alle hoeken van de wereld. Dit heeft toegang tot internet en het verbruik van inhoud op de mobiele telefoon veel makkelijker gemaakt. En het blijkt dat zolang de ervaring goed is, mensen de voorkeur geven aan het gebruik van hun mobiele apparaat voor alles.

Een gevolg hiervan is dat sociale media nu bijna mobiel is. 80% van het sociale gebruik komt nu uit mobiele apparaten. Sociale media groeit als gek en bijna komt het allemaal uit mobiele eerste of mobiele gebruikers. Dat klopt: sommige gebruikers in sommige regio's hebben alleen toegang tot het internet vanaf hun mobiele apparaat. Hoe ga je die gebruikers bereiken?

tijdschriftvoorwatergovernance-mobile-users

Uiteraard is het belangrijk om uw eigen publiek trends te kennen, maar het korte verhaal is dat uw marketing nu ook mobiel moet zijn. Veronderstel dat de meerderheid van de mensen die u met sociale of sociale wil bereiken, afkomstig zijn van hun mobiele telefoon.

Voor de meeste B2B marketeers is dit een moeilijke pil om te slikken. De school van gedachten is dat mobiele marketing niet voor B2B werkt. Die mobiele gebruikers onderweg zijn niet geïnteresseerd in een lang wit papier, zoals iemand die het op een desktop krijg, zou zijn. En dat vormt met verschillende velden de mobiele gebruikers uitschakelen.

Die zorgen zijn geldig en waar, maar het betekent niet dat mobiele marketing niet voor B2B werkt, het betekent gewoon dat we onze tactiek moeten veranderen - en Facebook is enthousiast om te helpen.

Onlangs introduceerde Facebook Lead Ads, en ze kunnen uw mobiele marketingstrategie worden. Er zijn niet veel sneltoetsen in marketing of leven, maar Facebook heeft een grote een gemaakt met Lead Ads.

Het advertentieblok brengt uw inhoud naar gebruikers op de Facebook-app en Instagram. Het formaat geeft u de mogelijkheid om uw lead gen content te presenteren, en een sterke oproep tot actie. Dit is allemaal geweldig, maar de magie komt nadat een gebruiker op de advertenties CTA klikt, ze worden een formulier verzonden die automatisch via Facebook door hun informatie wordt ingevuld.

Dit verhoogt de conversiepercentages drastisch. We hebben dit gezien voor een aantal marketeers helemaal wisselen. Ze krijgen nu daadwerkelijk een betere kostenprijs bij een hogere conversiepercentage van hun mobiele campagnes versus desktop.

Een andere geweldige optie voor het omzetten van mobiele gebruikers is Facebook Messenger. HubSpot CMO Kipp Bodnar schreef onlangs: "Facebook Messenger zal het volgende grote marketingkanaal zijn, en het is waarschijnlijk de beste manier om met de Facebook-gemeenschap als marketer te betrekken."

Stap 1 is aanmoedigende gebruikers om gesprekken via messenger te starten. Er zijn veel redenen waarom een ??klant of prospect met je wilt praten via Messenger. Misschien is het om communicatie te helpen bij een evenement dat u host, of misschien omgaan met een klantenservice vraag.

Hoe dan ook, het is een goed idee om te beginnen met het doen. Toegang tot mensen via messaging betekent een direct, mobiel eerste kanaal naar mensen. In een wereld waar mensen e-mail negeren en de meerderheid van hun tijd op hun telefoon in een Facebook-eigendom besteden, is dit belangrijk. Begin met het opbouwen van een plan voor het starten van messenger conversaties nu.